fredag 29 mars 2013

Långfredag. Idag har varit en sådan dag som det brukar bli när det är påsk. Full av godis, minimalt med träning och hets och stress. Men det är okej, okej för idag. Trots att magen är.uppsvälld och tung av för mycket godis så är det inte så mycket ångest som gnager idag. Kanske är det för att jag innerst inne vet att det är en nya dag imorgon, för att jag vet att jag ska träna och för att jag ska jobba. Eller så är det för att jag vet att jag ska kicka sockerbehovets arsle, för att jag ska bli en sådan där fitnessmänniska jag alltid sagt att jag inte ska bli - för att jag nu, idag, vet att det är det bästa för kroppen (livsstilen då). Jag vill må bra, det ska jag inte ljuga om, och jag ska som sagt ge livsstilen en seriös chans.

I övrigt: socialtränade Amber idag, konstaterade att hon är en riktig jävla gråsten, precis som matte sin. Har anmält mig till ett CORE-pass i Norrtälje på tisdag (Johanna, om du läser det här, är du på då!?) och ska jobba 12-21:30 imorgon. Känns okej. Det som är mindre okej är att jag börjar känna sockerbakfylla nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar