måndag 25 mars 2013

Imorgon smäller det - jag blir med gymkort och det var ett år sedan sist jag ägde ett. Är lite nervös faktiskt, inför alltihop. Jag har bestämt mig att ta tag i många saker med mig själv i och med det där gymkortet; att bli hälsosam, öva på min sociala fobi och att allmänt utvecklas som människa och inse att det inte går att komma med ursäkter hela tiden. Jag ska gymma, jag ska gå på gruppträningspass och jag ska utsätta mig för allt sådant jag tycker är så in i helvetes jävla panikbildande - men jag ska klara det tillslut.

Jag är 21 år och jag måste börja försöka ta ansvar för mig själv. Jag måste börja inse att det bara är JAG som kan göra de förändringar, nå de mål och nå de drömmar jag vill nå. Det är ingen annan som kan ge mig platt mage, smala lår, långt hår, bra utbildning eller ett värdigt liv. Det är bara jag som kan göra det jag vill med mig själv. Jag måste inse det nu och imorgon tar jag det första steget mot alla mina mål och drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar