lördag 22 juni 2013

Uppdateringar om ingenting:

  • Någonting är fel med mig, så måste det vara. Känns som om hela jag lagt på mig ett tiotal kilo, fastän vikten står still. Antingen så är det någon form av biverkning av p-pillren, eller så är det för att jag är så rädd att gå upp i vikt av dem att jag bara inbillar mig. En vecka har gått sedan jag började med dem, och jag märker ingen direkt biverkning (förutom det nyss nämnda då) alls. Kan det vara så bra att man är skonad? 

  • Mikael hörde av sig igår kväll. Mathias såg vad som stod, och jag tror Mathias på något gudomligt sätt förstod hur jobbigt det är för mig att han hör av sig - för nog för att han alltid vill vara nära och kramas när vi ska sova, men så som han var då är han inte annars (fast jo, egentligen). Jag antar att Mikael var full, som vanligt, och egentligen stod det inget elakt eller hemskt, men det är inte kul i alla fall. 

  • Nu när midsommar är över så ska jag detoxa mig för att bli fri från sockerberoendet. Jag funderar faktiskt även på att prova på vegetariskt en månad för att se hur det skulle fungera (dessutom jobbar jag non-stopp så det är ingen som märker det i alla fall). Och träningen ska bli min bästbästa vän igen. Och för att förebygga viktökning p.g.a. p-piller så ska jag bli hårdare med maten och definitivt hålla mig till det nyttigare. Ska prata med Mathias och se så jag kan få ha grejor hos honom också; min egen mat. Han kan äta hur mycket som helst av vad som helst och inte gå upp ett gram, och han är inte bang på att tala om hur smal jag är och att jag borde äta mer och därmed se till att jag äter av hans mat - oavsett vad det är. Men han är inte dum, förklarar jag läget kommer han förstå. 

  • På torsdag börjar mitt sommarschema. Det innebär att jag kommer jobba mer än heltid hela juli och de flesta passen är antingen 6:30/6:45-17 eller 12-21:15/30. Kul liv jag kommer ha i juli! Men å andra sidan kommer jag vara rik som ett skogstroll i augusti, och det behövs när och om skolan börja

  • Jag vet inte hur jag ska göra med flytt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar