måndag 11 mars 2013



1: Har du en crush just nu? - Njae. Det kan jag inte riktigt påstå egentligen. Lite varm i kroppen kanske man blir lite då och då.
2: Har du någonsin varit djupt förälskad? - Nej, och det brukar jag få höra att jag ska vara glad för. Okej?
3: Längsta relation du någonsin varit i? - Jag och Alex blev tillsammans när vi var sex år gamla, när jag var 7-8 år (är 21 nu) flyttade jag och egentligen gjorde vi aldrig officiellt slut - så ska man vara sådan så är jag väl fortfarande tillsammans med honom? Ja, fast nej.
4: Har du någonsin ändras för någon? - Japp, mest undermedvetet tror jag. Men visst har det skett.
5: Hur är din relation med ditt ex? - Pratar inte med någon av dem i dagens läge.
6: Har du någonsin blivit lurad? - Blir nog lurad minst en gång varje dag.
7: Har du någonsin fuskat? - Såklart. Fake it 'til you make it!
8: Skulle du dejta någon som är välkänd för att vara otrogen? - Nä, men kärleken är väl blind?
9: Vad är den viktigaste delen av en relation? - Att man kan lita på varandra.
10: Tycker du om att vara i allvarliga relationer eller bara kortisar? - Mja.. Skönast är väl en allvarlig relation?
11: När du träffar någon du tror på att gå på "dejter"? - .... Ja?
12: Hur många människor har du någonsin varit tillsammans med? - Eh.
13: Vad är en sak du ångrar att du sagt/gjort i ett tidigare förhållande? - Jag har bara varit i ett förhållande, och det var som sagt när jag var sex år gammal (räknar inte med Johan, för han var dum i huvudet) och det enda jag ångrar är väl att jag inte gav Alex ett påskägg när han gav mig ett.
14: Vilken ålder tycker du är lämpligt för barnen att börja ha sex? - Ska jag vara ärlig så får de väl ha sex vid 10 års ålder om de känner för det, men vilken tioåring är fullt insatt i konsekvenserna som kan komma med att ha sex? Vad vet de om att ha säkert sex? Allting är så jävla individuellt, men jag tycker inte att någon egentligen ska ha sex innan man är fullt införstådd i vad det kan få för konsekvenser och hur man har säkert sex, och då bryr jag mig inte om hur gamla dem är när det sker.
15: Tror du på frasen "ålder är bara en siffra"? - Mja. Det är väl kanske så egentligen, men försök att säga det till någon som nojjar sig över sin ålder. Rent teoretiskt och praktiskt så blir man ju äldre för varje år och med allt vad att bli äldre innebär, så är det verkligen "bara" en siffra? Det är ett faktum.
16: Tror du på "kärlek vid första ögonkastet"? - Jag vill gärna göra det, men har liksom inte själv upplevt det där. Var till exempel skitförbannad på Mikael när vi först träffades (på jobbet). Tyckte han var skitjobbig - men se var vi är nu liksom.
17: Tror du att det är möjligt att bli kär på internet? - Javisst. Men vem är det man blir kär i egentligen? Det vet man inte. Inte över internet när ingen riktigt är sig själv (antingen förminskar man sig själv, eller förskönar). Man blir bara kär i någon som man tror vet hur den är, inte för vad den egentligen är.
18: Vad anser du är otrohet? - När det går så långt att det enda han/hon gör är att smsa/ringa till den andre personen, träffas och kanske blir lite för vänskapliga med varandra istället för med den de är tillsammans med.
19: Hur vet du att det är dags att avsluta en relation? - När man inte längre kan lita på varandra, känner sig kvävda i förhållandet, otrohet har skett, våld/misshandel/verbal misshandel sker och när man känner att man inte längre älskar personen.
20: Är du för klängig i ett förhållande? - Jag är nog det. Speciellt så är jag väldigt i behov av bekräftelse, jag vill liksom hela tiden veta att jag duger och är bra. Eh? 
21: Tror du människor som har dejtat kan förbli vänner? - Ja, varför inte? Inget är omöjligt.
22: Tror du folk kan dejta sina vänner? - Det är ju många förhållanden som börjar så, där de är vänner i grund och botten, så varför inte?
23: Hur många relationer har du haft? - 2, står mellan att ha ett nu och inte (så tre i så fall).
24: Tror du kärlek kan vara för evigt? - Ja, det finns ju personer som gift sig vid låg ålder och håller ihop ända in i döden vid hög ålder - så det är klart jag tror på.
25: Tror du kärlek kan besegra allt? - Inte allt, men mycket.
26: Skulle du bryta upp med någon dina föräldrar inte tyckte om? - Nej. Nog för att familjen alltid kommer gå i första hand, men gillar de inte den jag gillar så får de väl låta bli att träffas. Såtillvida att jag inte är i något destruktivt förhållande.
27: Om du kunde gå tillbaka i tiden och ge dig själv råd om dejting, vad skulle det vara? - Sluta vara så jävla osocial och feg.
28: Tror du långväga relationer kan fungera? - Ja, varför inte?
29: Vad märker du först med en annan person? - Hur den ser ut, som alla andra. Sedan försöker jag lägga märke till hur personen pratar, och pratar den på ett sätt (med en dialekt, ton höj- och sänkningar, ordval o.s.v.) jag inte gillar kommer jag aldrig gilla personen i fråga.
30: Är du straight, bi, gay eller pansexual? - Rakt som autobahn. Tror jag. Ehe?
31: Skulle det störa dig om din partner lider av någon psykisk sjukdom? - Inte ett dugg. Tvärtom så skulle jag försöka finnas där och stötta min partner i största möjliga mån jag kan.
32: Har du någonsin varit i ett missbruksrelation?- Nopes.
33: Vill du gifta en dag? - Jag vet faktiskt inte, men jag tror det.
34: Vad tycker du om att få din partners namn tatuerat? - Skulle personligen aldrig göra något sådant, men vill man och kan så är det väl upp till var och en.
35: Kan du vara i en relation utan sex? - Mja. Nej.
36: Är du fortfarande oskuld? -Nixpix.
37: Vad är viktigast: utseende eller personlighet? - Personligheten, men visst är det kul om utseendet finns där också.
38: Gillar du kärleksfilmer? - Jag ogillar de flesta kärleksfilmer, faktiskt.
39: Har du någonsin gett någon/mottagit rosor? - Bara mina föräldrar och givit mina föräldrar.
40: Har du någonsin haft en valentine? - Hade min hund som valentine i år, för jag kunde inte ta mig till Mikael och han kunde inte komma till mig.
41: Vad är din "perfekta dejt"? - Varje kväll hemma hos Mikael är perfekt. Film, mörkt rum, varm famn och pussar i sängen - behöver inte mer än så!
42: Har du någonsin läst "Romeo & Julia"? - Nej, men jag har sett olika filmversioner och jag är så less på dem.
43: Vad är viktigare: Din partner eller dina vänner? - Båda är minst lika viktiga!
44: Skulle du anse dig "romantisk"? - Jag är egentligen så jävla oromantisk man kan bli. Ibland händer det dock att jag får något ryck och vara supergullig.
45: Kan du tänka dig att dejta en av dina nuvarande vänner? - Mja, njae.. Nä.
46: Har du någonsin blivit "friendzoned"? - Nä, men jag är tydligen duktig på att "friendzona" folk..
47: Vilka "berömda par" är din favorit? - Gaga och Taylor!
48: Vad är din favorit kärlekssång? - Det är så många och jag orkar inte lista alla här.
49: Har du brutit någonsin någons hjärta? - Ja, det har jag nog med säkerhet gjort.
50: Om du är singel, varför tror du att du är det? - För att jag är ful?
51: Skulle du hellre dejta någon som är rik men douchebag eller någon som är fattig, men en trevlig kille? - Någon som är fattig, men trevlig. Det är nästan alltid de som har det svårt i livet (fattigdom ÄR svårt) som är de som... Är djupa nog? Nej, men
52: Är du bra på att ge andra människor råd om dejting / relationer? - Nej, det är jag ganska sämst på.
53: Är du avundsjuk på par när du är singel? - Kan hända att jag blir det ibland faktiskt, men det är oftast inget jag tänker på.
54: Hur viktigt är det att göra en relation offentlig (t.ex. på Facebook)? - Förr var det ju inte viktigt alls, då räckte det med att man gjorde det "offentligt" mellan sig själva, sin familj och vänner - men idag är det ju ännu viktigare kan jag känna. Och det är nog många som blir arga/börjar bråka/blir avundsjuka om deras relationer inte visas på t.ex. facebook och så vidare. Det hör liksom till idag.
55: Skulle du tänka dig att du är "klängig", "alltför fäst" eller "svartsjuk"? - Jag är väldigt klängig och blir ganska lätt svartsjuk (avundsjuk) ja. Osäker jävel är vad jag är.
56: Har du någonsin "förstört" en relation? - Nej, det hoppas jag verkligen inte att jag har gjort.
57: Tror du att det är dumt att tänka på självmord på grund av ett brustet hjärta? - Både ja och nej. Klart som fan att livet känns hopplöst och jävligt efter att man har gjort slut, det tror jag definitivt och man måste få vara jävla ledsen också - men man måste försöka tänka på att livet kommer gå vidare och det kommer komma någon annan som kan fylla upp det tomma och dumma igen.
58: Är du den "dominerande" eller "undergivna" i ett förhållande? - Den undergivna skulle jag tro, haha.
59: Har du någonsin glömt viktiga datum som din partners födelsedag eller er årsdag? - Glömmer nästan alltid födelsedagar och det är skitjobbigt. Kommer alltid på det i sista sekund.
60: Vad är din åsikt om öppna relationer? - Som i relationer där det är okej att ha sex med andra och så vidare? Det är väl upp till var och en, även om jag själv inte skulle vilja ha ett sådant förhållande.
61: Vem är viktigare: Din partner eller din familj? - Båda är så jävla viktiga på helt olika sätt, och båda kommer behövas. Familjen är alltid familjen, trots allt, men ens partner blir ju ens egna lilla familj och den är ju minst lika viktig som ens biologiska (eller icke-biologiska om man är adopterad) familj.
62: Hur definierar du "fusk"? - Vadå fusk? I ett förhållande? Eller pratas det om annat nu?
63: Är det olämpligt att titta på porr samtidigt som man är i ett förhållande? - Varför skulle det vara det? Det beror väl lite på hur mycket man tittar på porr och hur man låter det gå ut över förhållandet.
64: Tycker du alla hjärtans dag är överskattad? - Ja, lite grann faktiskt. Visst är det en mysig dag där man kan visa lite extra uppskattning till sin partner, men man behöver ju inte ta det till ytterligheterna och bli alldeles hysterisk om man inte får rosor och choklad då.
65: Skulle du anser dig en "Cuddler"? - Mysigt att gosa ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar